شناسه خبر : 69300
سه شنبه 12 شهريور 1398 , 12:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دست کوچک۳ ساله کربلا، گره‌گشای مدافعان حرم/فیلم

مدافعان حرم در پس حضور خود در جنگ، به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) متوسل می‌شدند.

 از سال 91 که داعش و گروه‌های تکفری رسما با هدف فروپاشی نظام سوریه و خلافت بر شامات و کشورهای عربی به سوریه حمله کردند هر جا رد پایی از این گروهک‌ها به چشم می‌خورد به دنبال آن جنگ و خونریزی و قتل و کشتار جلوتر از آنان در حرکت بود. هر چند این گروهک‌ها خود را مسلمان معرفی می‌کردند و در شعارهایشان از اسلام و سنت‌های پیامبر (ص) سخن به میان می‌‌آورند اما در عمل به واضح‌ترین قوانین اسلام پایبند نبودند.

دست کوچپک سه ساله کربلا گره گشای حاجات مدافعان حرم است+ فیلم

داعش و گروه‌های تکفیری در حملات خود به شهرها علاوه بر قتل و غارت و تجاوز، بارها به مقدسات دیگر ادیان و حتی مسلمانان بی احترامی و هتک حرمت کردند. برای نمونه در چندین اقدام داعش در کشور سوریه و دیگر کشورها به کلیسا و مساجد حمله کرد.

علاوه بر این، این گروهک در حملات خود به شهرهای سوریه هر جا مقبره و مزار بزرگان را می‌دید به تخریب آن اقدام می‌کرد، از جمله این تخریب‌ها انفجار و نبش قبر مزار صحابی پیامبر (ص) حجر بن عدی (ره) بود که نزد شیعیان و اهل سنت دارای اعتبار و احترام است و یا تخریب و حمله تکفیری‌ها به مزار حضرت سکینه (س) دختر امام حسین (ع) که موجی از اعتراض و ناراحتی از سوی مسلمانان را در پی داشت.

داعش و گروه‌های تروریستی بارها اعلام کرده بودند که در صورت تصرف دمشق حرم مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) را نیز از بین خواهند برد. آن‌ها با گستاخی تمام، بر دیوارهای حرم خطاب به حضرت زینب (س) نوشته بودند: «این بارگاه منهدم می‌شود و تو باید پیش برادرانت برگردی.»

با به خطر افتادن حرم‌های مطهر در سوریه و افزایش کشتار و قتل عام مردم مسلمان این کشور، رزمندگان مسلمان از دیگر کشورها برای یاری مردم سوریه و دفاع از حرم‌‎ها به این کشور رفتند. آنها با نام مدافعان حرم در حقیقت در راه دفاع از اسلام قدم برداشتند و برای حفظ و صیانت از جان و ناموس مسلمانان و نیز دفاع از حرم‌ها پا به میدان جهاد گذاشتند.

دست کوچپک سه ساله کربلا گره گشای حاجات مدافعان حرم است+ فیلم

سومین روز از ماه محرم روز عزدارای دردانه اباعبدالله (س) حضرت رقیه (س) است. مدافعان حرمی که برای جنگ و دفاع به سوریه می‌رفتند حتما سری به بارگاه حضرت رقیه می‌زدند و از خانم مدد می‌گرفتند. آن‌ها با عشق و ارادتی که به خاندان اهل بیت داشتند عاقبت بخیری و حاجات خود را از بانوی سه ساله کربلا طلب می‌کردند. شهدای زیادی برای گرفتن برات شهادت خود به حضرت رقیه (س) و دیگر اهل بیت متوسل شده و حاجت گرفتند.

در ادامه فیلمی از شهید نوید صفری در حرم حضرت رقیه (س) را می‌بینید.

 

download

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi